- 29 november 2017
- | Bron: Aannemer
Palletvervoer per schip is de toekomst
Palletvervoer per schip is de toekomst Knauf start pilootproject in Wielsbeke Knauf onderzoekt via een pilootproject de rendabiliteit van transport via waterwegen. 1 schip vervangt namelijk maar liefst 4 kilometer vrachtwagens en naast de CO2-reductie worden ook de sociale en maatschappelijke kosten door het gebruik van de binnenvaart beperkt. Op de Belgische waterwegen staat palletvervoer via de binnenvaart nog in zijn kinderschoenen. Als pionier in duurzaam transport startte afwerkingsspecialist Knauf in Kortrijk (BE), een pilootproject om de rendabiliteit van palletvervoer over water te onderzoeken. Op 27 november 2017 vertrok in Wielsbeke de Oorderdam van partner Shipit met gipsblokken aan boord richting de Akenkaai in Brussel. Het schip is uitgerust met een kraan, dus de schipper zet de paletten zelf aan wal, waardoor er geen vrachtwagen aan het vervoer te pas komt. Antoon Desmet, Head Internal Sales & Logistics bij Knauf-Isolava: “In België liggen onze belangrijkste ...
Gratis dit artikel lezen?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.